6090361609 |
Llavor de Coneixement: Neurociència i disseny de patis escolar |
2021-2022 |
Conferència. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
5/5/2022 - 5/5/2022 (3 hores) de 17:30h a 20:30h |
|
CRP del Segrià |
|
Pius XII, 4 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La neurociència proporciona eines per dissenyar i avaluar espais arquitectònics pel seu impacte sobre les emocions, la memòria, l'aprenentatge, el comportament i el desenvolupament del cervell i del sistema nerviós.
Els colors, les formes, els materials, les direccions, els sons, la llum, les olors, la presència de natura configuren un pati que esdevé una experiència multisensorial en interactuar amb l'estat intern, la memòria i el context de cada usuari.
Comprendre els mecanismes de la percepció i la propiocepció, la presa de decisions, l'inici d'accions, poder assajar un projecte amb realitat virtual immersiva i mesurar les respostes neurofisiològiques i psicològiques en les persones suposen passos gegants en l'anomenat "disseny basat en l'evidència", que és un dels propòsits de la neuroarquitectura.
Els patis escolars són entorns que els infants s'haurien d'apropiar emocionalment en el sentit més ampli i positiu possible, haurien de donar resposta a la neurodiversitat i afavorir la neuroplasticitat, haurien de fomentar l'experimentació, la creativitat i la inclusió.
|
| |
Objectius |
1.- Oferir el punt de vista que la neurociència pot aportar al disseny de patis
2.- Detallar els mecanismes en la percepció de les atmosferes creades en un pati
3.- Donar eines per millorar l'impacte emocional d'un pati en els usuaris.
|
| |
Continguts |
1.- Conceptes de neurociència en relació a la infància i l'educació
2.- Analitzar mecanismes del funcionament del cervell i del sistema nerviós en la percepció de l'entorn.
3.- Eines de disseny que donen resposta a les necessitats infantils des de la neurociència. Exemples i suggeriment
|
| |
Formador/a |
Teresa Carrera Sabaté
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
- Aprofitament en termes d'aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent.
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
05/05/2022 |
- |
- |
|
| |